Saturday, January 5, 2013

Home library

Assamualaikum.

Alhamdulillah, akhirnya pada 3hb Januari 2012 yang lepas, gathering diet gen 6 (my batch) diadakan dalam keadaan yang happening sangat. Rasa ukhwah kami makin erat sebab selepas ini masing-masing akan posting jauh antara satu sama lain (final year,final sem). Mesti ada rasa rindu yang akan menjentik dihati ;). Moga ALLAH redha ukhwah kita =)

diet gen-6


Alhamdulillah sekali lagi kerana hadiah yang saya dapat ialah sebuah buku yang diidamkan. Saya memang suka membaca dan sangat suka kalau hadiah yang dapat itu ialah sebuah buku. Terima kasih kepada sahabatku, Amal =)

Buku pertama-diidamkan

Sebuah lagi buku yang saya dapat dari sahabat saya, fatimah amirah sempena hari lahirku walaupun dah lambat tetapi saya menghargainya =)

Buku ke -2

 


Impian saya for home library pada suatu hari nanti =)


Lastly pesanan dari Luqmanul hakim kepada anaknya :

             "Hai anakku, bukanlah satu kebaikan namanya bila mana engkau selalu mencari ilmu tetapi engkau tidak pernah mengamalkannya. Hal itu tidak ubah bagaikan orang yang mencari kayu bakar, maka setelah banyak ia tidak mampu memikulnya, padahal ia masih mahu menambahkannya." 

Ilmu tanpa amal sia-sia  =)

No comments:

Post a Comment